Campanii
Planificare şi implementare

Cui comunicăm?
Determinarea publicului ţintă
  • stabilirea categoriilor de public ţintă, în funcţie de indicatorii de rezultat
  • stabilirea priorităţilor în abordarea categoriilor de public ţintă, în funcţie de beneficiile aşteptate
Ce comunicăm?
Elaborarea mesajelor organizaţiei
  • elaborarea mesajelor cheie, pe categorii de public ţintă, în funcţie de studiile de afinitate şi de analiza concurenţei
  • elaborarea de mesaje suport pentru mesajele cheie
  • evaluări privind ce mesaje NU trebuie transmise
  • testarea mesajelor cheie pe focus-grupuri
Ce resurse alocăm?
Analiza resurselor
  • cât merită să investim pentru a obţine rezultatele previzionate?
  • resurse umane disponibile
  • resurse financiare disponibile
  • resurse care pot fi atrase
  • parteneriate strategice
  • analiza riscurilor privind continuitatea resurselor în timp
  • impactul fluctuaţiilor resurselor asupra indicatorilor de rezultat
Cum comunicăm?
Stabilirea canalelor de comunicare
  • canalele optime pe categorii de public ţintă
  • varianta minimă, sub care comunicarea nu are sens
  • mass-media vs. marketing direct
  • metodologie de obţinere a feed-back-ului
  • canale principale şi canale suport
  • corelarea planului de comunicare cu resursele alocate
 
Planificare
Elaborarea planului de lucru
  • stabilirea acţiunilor
  • stabilirea derulării în timp
  • stabilirea persoanelor implicate şi a responsabilităţilor
  • stabilirea de puncte de control (milestones)
  • stabilirea bugetului
Scenarii de risc
Analiza riscului
  • identificarea posibilelor riscuri la care se expune organizaţia în derularea acţiunior
  • scenarii de diminuare a riscurilor
  • scenarii de reacţie la posibile atacuri
  • constituirea celulei de criză şi a procedurilor de gestionare a crizei
Monitorizare
Monitorizarea rezultatelor acţiunilor
  • monitorizarea respectării planului de lucru
  • monitorizarea distribuţiei mesajului în cadrul publicului ţintă
  • monitorizarea impactului mesajului - percepţiei publicului ţintă
  • monitorizarea reacţiilor concurenţilor
  • monitorizarea indicatorilor de rezultat
Ajustare
Ajustarea planului de acţiuni ca urmare a monitorizării
  • analiză şi măsuri în cazul nerespectării planului de lucru
  • ajustarea mesajelor, dacă este cazul
  • ajustarea canalelor de comunicare, dacă este cazul
  • replanificarea bugetului între activităţi pe criteriul rentabilităţii
  • diminuarea/mărirea bugetului în funcţie de indicatorii de rezultat