PUB Advertising
Aritmetica investiţiilor în Publicitate

Publicitatea, dincolo de forma ei artistică, trebuie să fie tratată ca o ştiinţă foarte exactă, pentru că valoarea ei se măsoară în rezultate. 

După cum nu există om fără umbră, putem spune că nu există produs fără imagine. Mai mult, opinia publicului despre un produs (sau serviciu) poate să nu fie deloc legată de produsul în sine, ci de percepţia acestuia despre produs. O ecuaţie simplă ar suna cam aşa: 

PRODUS = produs + imagine produs

Valoric vorbind, în acest context, putem avea, de multe ori, următoarele situaţii:

PRODUS = produs + imagine produs
VARIANTA A: 7 = 5 + 2
VARIANTA B: 8 = 3 + 5
VARIANTA C: 9 = 2 + 7
Adică, în mod oarecum paradoxal, noi putem fi dispuşi să plătim mai scump şi / sau să preferăm un produs mai slab în sine dar care are o imagine mai pe "gustul" nostru, în speţă să alegem 
VARIANTA C. 

În momentul în care dezvoltăm puţin ecuaţia de mai sus, adăugând şi valoarea promovării către public a produsului, datele problemei se pot schimba, după cum urmează: 

PRODUS = produs + imagine produs + valoare promovare către public
VARIANTA A: 8 = 5 + 2 + 1
VARIANTA B: 12 = 3 + 5 + 4
VARIANTA C: 11 = 2 + 7 + 2

În această situaţie vedem cum slaba promovare către public poate anula efortul investiţional în imagine pentru VARIANTA C, lăsând pe primul loc VARIANTA B. 

Iar dezvoltarea poate continua adăugând şi alte elemente, inclusiv de marketing, cum ar fi prezenţa produsului în piaţă, serviciile post-vânzare, politici comerciale agresive, etc. 

Bineînţeles că acest model aritmetic simplist este doar o metaforă privind modul de abordare al investiţiilor în publicitate care trebuie obligatoriu armonizate cu restul investiţiilor în marketing. 

Avantajul abordării aritmetice a publicităţii este că generează soluţii eficiente şi flexibile, cu condiţia cunoaşterii foarte în amănunt a produsului, concurenţei şi a publicului ţintă.