PUB Advertising Aritmetica investiÅ£iilor în Publicitate
Publicitatea, dincolo de forma ei artistică, trebuie să fie tratată ca o ÅŸtiinţă foarte exactă, pentru că valoarea ei se măsoară în rezultate. După cum nu există om fără umbră, putem spune că nu există produs fără imagine. Mai mult, opinia publicului despre un produs (sau serviciu) poate să nu fie deloc legată de produsul în sine, ci de percepÅ£ia acestuia despre produs. O ecuaÅ£ie simplă ar suna cam aÅŸa: PRODUS = produs + imagine produsValoric vorbind, în acest context, putem avea, de multe ori, următoarele situaÅ£ii:
|
PRODUS |
= |
produs |
+ |
imagine produs |
VARIANTA A: |
7 |
= |
5 |
+ |
2 |
VARIANTA B: |
8 |
= |
3 |
+ |
5 |
VARIANTA C: |
9 |
= |
2 |
+ |
7 |
Adică, în mod oarecum paradoxal, noi putem fi dispuÅŸi să plătim mai scump ÅŸi / sau să preferăm un produs mai slab în sine dar care are o imagine mai pe "gustul" nostru, în speţă să alegem VARIANTA C. În momentul în care dezvoltăm puÅ£in ecuaÅ£ia de mai sus, adăugând ÅŸi valoarea promovării către public a produsului, datele problemei se pot schimba, după cum urmează:
|
PRODUS |
= |
produs |
+ |
imagine produs |
+ |
valoare promovare către public |
VARIANTA A: |
8 |
= |
5 |
+ |
2 |
+ |
1 |
VARIANTA B: |
12 |
= |
3 |
+ |
5 |
+ |
4 |
VARIANTA C: |
11 |
= |
2 |
+ |
7 |
+ |
2 |
În această situaÅ£ie vedem cum slaba promovare către public poate anula efortul investiÅ£ional în imagine pentru VARIANTA C, lăsând pe primul loc VARIANTA B. Iar dezvoltarea poate continua adăugând ÅŸi alte elemente, inclusiv de marketing, cum ar fi prezenÅ£a produsului în piaţă, serviciile post-vânzare, politici comerciale agresive, etc. BineînÅ£eles că acest model aritmetic simplist este doar o metaforă privind modul de abordare al investiÅ£iilor în publicitate care trebuie obligatoriu armonizate cu restul investiÅ£iilor în marketing. Avantajul abordării aritmetice a publicităţii este că generează soluÅ£ii eficiente ÅŸi flexibile, cu condiÅ£ia cunoaÅŸterii foarte în amănunt a produsului, concurenÅ£ei ÅŸi a publicului Å£intă.
|
|